Kallelse till ordinarie föreningsstämma
Medlemmar i Bostadsrättsföreningen Strandslipen kallas härmed till ordinarie föreningsstämma. Stämman hålls den 22 maj klockan 19.00 på Bergsunds Strand 5.
Här finner du kallelse och årsredovisning för 2021.
Medlemmar i Bostadsrättsföreningen Strandslipen kallas härmed till ordinarie föreningsstämma. Stämman hålls den 22 maj klockan 19.00 på Bergsunds Strand 5.
Här finner du kallelse och årsredovisning för 2021.
Stockholm Exergi utför planerat underhåll på fjärrvärmenätet i området. Fjärrvärmen kommer därför att vara avstängt under perioden 2022-05-17 21:00 till 2022-05-18 05:00. Det innebär att värme och varmvatten ej kommer vara tillgängligt under dessa tider.
Resultatet från luciaminglet, en fin julgran att mötas av i entrén! Tack till er som hjälpte till!
God jul och gott nytt år önskar styrelsen.
På grund av föreningens ökade kostnad för tomträtten kommer årsavgifterna att höjas med 2,5 % från och med den 1 januari 2022. Mer information om tomträtten finns under boendeinformation.
Notera att denna förändring inte gäller dig som bor i en av våra hyresrätter. Hyrorna regleras istället genom förhandling med Hyresgästföreningen.
Den 13 december klockan 18 till 19 bjuder styrelsen in alla boende till luciamingel i entrén. Stanna gärna till för att lära känna dina grannar eller fråga styrelsen vad som är på gång. Det kommer att bjudas på glögg och pepparkakor och den som vill får gärna hjälpa till att klä granen!
Den ordinarie föreningsstämman är nu genomförd med totalt nio medlemmar samlade. Stämman beslutade att fastställa balans- och resultaträkningen samt resultatdispositionen så som styrelsen föreslagit.
För tiden fram till nästa stämma valdes följande personer till styrelse, valberedning och revisor:
Daniel Gustafsson, Ledamot
Andreas Lindgren, Ledamot
Anna-Karin Yngström, Ledamot
Charlotte Heiman, Ledamot
Rasmus Rohde, Suppleant
Kristian Lang, Valberedning
Engzells Revisionsbyrå AB, Revisor
Medlemmar i Bostadsrättsföreningen Strandslipen kallas härmed till ordinarie föreningsstämma. Stämman hålls den 15 juni klockan 19.00 i HPRs lokal Kulan bredvid Coop på Reimersholme.
Här hittar du kallelse och årsredovisning för 2020.
Snart är det dags för föreningens årsstämma och det finns förslag på ordinarie ledamöter men det saknas en eller två suppleanter.
Är du intresserad eller vill veta mer om vad det innebär att vara suppleant kontakta gärna Magnus i valberedningen.
För att de som använder sina cyklar ska ha möjlighet att ställa in dem i cykelförråden planeras en utrensning av kvarlämnade och trasiga cyklar. Samtliga cyklar har fått en röd klisterlapp placerad på sadeln. För att markera att din cykel används och har en ägare ska denna plockas bort senast den 30 april. De cyklar som har klisterlappen kvar kommer därefter att tas bort.
Den trasiga hissdörren är nu levererad och utbytt. Dörren hade skadats när den tvingats upp och gick inte att reparera. Av denna anledning vill vi påminna om att aldrig försöka öppna eller stänga de inre dörrarna för hand. Behöver dörrarna öppnas manuellt görs det genom att trycka på öppningsknappen på hisstablån.
Är det fel på hissen? Gör en felanmälan! Fel på hissen anmäls dygnet runt till Hisstech på telefon 020-48 48 00.
Den trasiga hissdörren är felanmäld sedan en tid tillbaka, och en ny dörr kommer installeras så fort den levererats. I dagsläget är leveranstiden beräknad till 5 veckor vilket innebär att dörren kan vara åtgärdad först i slutet av oktober. Under denna tid får vi fortsätta att öppna dörren för hand.
Vi vill även påminna att om dörrarna behöver öppnas manuellt görs det genom att trycka på öppningsknappen på hisstablån.
Väggar och golv i entréerna från både gata och gård samt källsorteringsrummet är slitna och planeras därför att målas om. Vi passar samtidigt på att ändra kulörerna i utrymmena mot gården så att de matchar de i trapphuset. Det första intrycket är viktigt!
Målningen kommer att utföras mellan den 28 september och den 2 oktober. Arbetet påbörjas i trapphuset och avslutas med målning av golven mot gården under torsdagen och fredagen. Håll utkik efter nymålat skyltar. Vid målningen av golv kommer entrén mot gården att vara helt avstängd.
Inför målningen måste gången mot gården tömmas på cyklar. Du som parkerar din cykel där hänvisas istället till det inre cykelrummet eller baksidan. Även källsortering och matavfallsåtervinning kommer tidvis att vara otillgänglig.
En av de automatiska dörrarna i hissen öppnar för närvarande ej som den ska. Dörren har skadats när den tvingats upp och måste bytas ut. Av denna anledning vill vi påminna om att aldrig försöka öppna eller stänga de inre dörrarna för hand. Behöver dörrarna öppnas manuellt görs det genom att trycka på öppningsknappen på hisstablån.
Är det fel på hissen? Gör en felanmälan! Fel på hissen anmäls dygnet runt till Hisstech på telefon 020-48 48 00.
Den ordinarie föreningsstämman är nu genomförd med totalt sex medlemmar samlade. Stämman beslutade att fastställa balans- och resultaträkningen samt resultatdispositionen så som styrelsen föreslagit.
För tiden fram till nästa stämma valdes följande personer till styrelse, valberedning och revisor:
Daniel Gustafsson, Ledamot
Andreas Lindgren, Ledamot
Anna-Karin Yngström, Ledamot
Charlotte Heiman, Ledamot
Kristian Lang, Suppleant
Liv Jakobsson, Suppleant
Magnus Höger, Valberedning
Engzells Revisionsbyrå AB, Revisor
Medlemmar i Bostadsrättsföreningen Strandslipen kallas härmed till ordinarie föreningsstämma. Stämman hålls den 4 juni klockan 19.00 i HPRs lokaler bredvid Coop på Reimersholme.
Här hittar du kallelse och årsredovisning för 2019.
Från och med vecka 18 kommer det att finnas möjlighet att sortera ut matavfall i föreningen. För detta kommer kärl och påsar som på bilden här intill att distribueras till alla boende. När man fyllt sin påse lämnas den i nya kärl i det rum där ordinarie hushållssopor hamnar. Det lämnade matavfallet hämtas sedan av Stockholm Vatten och Avfall som låter behandla avfallet biologiskt så att det omvandlas till biogas och biogödsel. På så sätt hjälps vi alla åt att få ett mer hållbart samhälle.
Moderniseringen av hissen är nu klar och hissen besiktigad och driftsatt. Kvarstår är målning av schakt och väggar. Detta kommer utföras inom ett par veckor. Om du uppmärksammar något som inte fungerar som det ska vänligen meddela styrelsen detta så att vi kan ta detta vidare med hissleverantören. Akuta fel anmäls direkt till Hisstechs felanmälan på 020-48 48 00.
För att underlätta och uppmuntra till mer återvinning kompletteras källsorteringsrummet med kärl för metall- och plastförpackningar. För att få plats med de nya kärlen minskas behållarna för tidningar och elavfall för att bättre matcha dagens behov. Vi hopas lösningen ska fungera bra redan från start vecka 9 men ber om tålamod under de första veckornas inkörningsperiod. När du återvinner ditt avfall se till att det får plats i kärlen. Är det fullt vänta då istället någon dag. Ytterligare information finns under boendeinformation.
Styrelsen undersöka också möjligheterna till utsortering av matavfall. Mer information om detta kommer senare i vår. Det finns i dagsläget inga planer på förändringar av sopnedkastet.
Moderniseringen av hiss är nu igång. Under den första veckan rivs den gamla hisskorgen och maskineri, elektronik och linor byts. Vecka två påbörjas monteringen av den nya hisskorgen och injustering av hissen påbörjas. Under den tredje veckan görs finjusteringar, tester och hissen besiktigas.
Den 12 december klockan 18 till 19 bjuder styrelsen in alla boende till julmingel i entrén. Stanna gärna till för att lära känna dina grannar eller fråga styrelsen vad som är på gång. Det kommer att bjudas på glögg och pepparkakor och den som vill får gärna hjälpa till att klä granen!